Friday, February 20, 2009

Mastika Terakhir

Sengaja saya letakkan tajuk seperti di atas kerana dua perkara yang berikut:

i)Saya berjaya juga mendapatkan majalah kegemaran saya,"Mastika" edisi Mac 2009 semalam.Dan inilah mastika yang terakhir saya beli dan membacanya kerana tiada lagi peluang seumpamanya di New Zealand kelak.

Untuk pengetahuan pembaca semua,saya mula mengumpulkan majalah mastika semenjak tingkatan 4 lagi.Minat ini diteruskan sehingga sekarang.Teringat lagi saya ketika belajar di Kolej MARA Seremban dulu,di mana bilik saya selalu dikunjungi oleh peminat-peminat majalah ini.Oleh yang demikian saya mewujudkan sebuah "perpustakaan kecil" di dalam bilik saya bagi memudahkan rakan-rakan untuk membaca majalah ini.Namun,ada sedikit perkara yang agak saya kesalkan,iaitu apabila ada di antara mastika ini hilang atau diambil tanpa dipulangkan sehingga kini.


Antara sebab saya suka membaca mastika ialah isi ceritanya yang relevan dengan perkembangan isu semasa dan cara penyampaiannya yang agak santai biarpun berilmiah.Walaupun ia dihasilkan dalam bentuk tabloid bersaiz kompak,tetapi ia tidak seperti majalah-majalah picisan yang lain.


ii)Mastika ialah singkatan bagi dua perkataan,iaitu "Masa" dan "Ketika".Hari ini,hari Jumaat ialah hari terakhir saya di Malaysia.Petang nanti saya akan meninggalkan tanah air menuju ke bumi Aotearoa,New Zealand untuk menyambung pelajaran.Oleh itu,saat inilah "masa" dan "ketika" yang terakhir buat saya di Malaysia.Sudah semestinya saya akan merindukan tanah air saya yang tercinta ini.

Sekali lagi,saya memohon kemaafan atas kesalahan dan kesilapan yang saya lakukan sepanjang saya berada di Malaysia.Saya juga memohon kepada pembaca-pembaca semua agar mendoakan kejayaan saya semasa belajar di New Zealand nanti.Insya Allah.....di lain waktu dan kesempatan kita akan bertemu lagi.....................



Ameen,ya Rabbal Alameen.....

3 comments:

FaES said...

hey
gudluk!
=)

TyRoX SaN said...

selamat maju jaya bro!!!!

Harimau Belantara said...

Bro kalau tak keberatan majalah mastika yg ada boleh scan dan di upload di jadikan e-book